
Pęknięta szybka w iPhonie – czy to poważne uszkodzenie?
30 czerwca 2022
Czy naprawa telefonu w tych czasach jest możliwa?
29 lipca 2022Rozbite wyświetlacze to jedna z najbardziej uporczywych i najczęściej spotykanych awarii telefonów – wystarczy tutaj nieszczęśliwy zbieg okoliczności lub chwila nieuwagi. Zdarzają się również takie usterki smartfonów jak uszkodzenie gniazda ładowania bądź zalanie. Czy warto jednak naprawiać telefon w przypadku jego każdorazowego uszkodzenia?
Zanim zdecydujemy, czy naprawianie smartfona się opłaca, należy przemyśleć ile czasu zamierzamy go jeszcze użytkować. Jeżeli i tak zamierzaliśmy zakupić nowe urządzenie, być może awaria starego telefonu po prostu przyspieszy planowaną zmianę na nowy. Jeżeli jednak jesteście zadowoleni ze swojego telefonu i nie chcecie go zmieniać na nowszy, należy zwrócić uwagę na jeszcze jeden ważny czynnik – czy nie wygasła jeszcze gwarancja na telefon.
Jeśli chodzi o telefony objęte gwarancją mamy ograniczone pole manewru, ponieważ chcąc zachować okres gwarancyjny dla takiego smartfona, wszelkie naprawy należy przeprowadzać w autoryzowanym serwisie producenta. Dotyczy to również uszkodzeń mechanicznych, spowodowanych przez właściciela, które nie wchodzą w zakres remontów gwarancyjnych.
Naprawy w serwisach gwarancyjnych są zazwyczaj bardzo kosztowne, co skutkuje coraz częstszymi rezygnacjami użytkowników telefonów z gwarancji w celu wykonania tańszych napraw urządzeń w serwisach pogwarancyjnych.
Bez względu na rodzaj usterki zawsze, warto jednak wziąć pod uwagę diagnozę i wycenę ewentualnej naprawy w serwisie gwarancyjnym. W niektórych przypadkach awarie urządzeń, mogą być skutkiem ukrytych wad technicznych – wówczas usterki zostaną usunięte za darmo. Jeżeli będziesz chciał naprawiać telefon w serwisie producenta, potrzebne będą dokumenty – dowód zakupu bądź karta gwarancyjna.
W sytuacji gdy gwarancja na nasze urządzenie już wygasła, należy rozważyć naprawę w niezawodnym i wypróbowanym serwisie pogwarancyjnym. Skierowanie telefonu do naprawy w sprawdzonym punkcie zapewni nam, że usługa zostanie wykonana w sposób fachowy i bezpieczny. Serwisy pogwarancyjne zdiagnozują stan techniczny urządzenia i przygotują wycenę naprawy, która niejednokrotnie będzie kosztować o wiele mniej, niż podobna usługa w autoryzowanym serwisie producenta.
Bardzo istotne jest żeby wybrać serwis, który udzieli nam gwarancji na usługę naprawy oraz wykorzystane podzespoły. Z uwagi na konstrukcję i wykorzystanie delikatnych części, odradzamy przeprowadzanie napraw smartfonów u tzw. „samouków”, którzy często nie dysponują oryginalnymi częściami, profesjonalnymi narzędziami serwisowymi do precyzyjnych prac i specjalnie przygotowanymi pomieszczeniami bezpyłowymi.
W niektórych sytuacjach może się jednak okazać, że remont uszkodzonego urządzenia będzie najzwyczajniej nieopłacalny. Wówczas kupno używanego telefonu z rynku wtórnego będzie bardziej korzystne, niż wymiana pojedynczej zepsutej części. Należy jednak pamiętać, że kupując używane urządzenie, dobrze zdecydować się na taki model, który będzie miał jeszcze gwarancję i dokument zakupu, potwierdzający, że telefon nie został skradziony.